lördag 30 november 2013

Med ett släpande bakben…


Hade en riktigt rolig dag med hundarna igår. 
Gjorde en uppletande variant med prylar gömda i fordon och liknande. ASKUL! 
Städade även bland mina grönkläder där lilleman ville testa på livet som soldat ;) 


Blizzeman som aldrig gjort något uppletande innan överraskade enormt i sin förmåga att koppla på näsan och var förvånansvärt metodisk. Han jobbade dessutom väldigt mycket bättre utan synretning! 

När han letade vid traktorn hände däremot något som fick mig att hamna i en mindre chock. 
Det låg en boll på det inre stora däcket och lilleman fick den i näsan när han var på andra sidan traktorn och bestämde sig för att hoppa över gafflarna.. Han kom dock inte över utan slog i benet och skrek som en IDIOT [nog för att han är schäfer men han är otroligt smärttålig] för att sen komma mot mig med ett bakben som SLÄPADE i backen… 
Ni som har hundar vet hur många hemska tankar som flyger igenom huvudet när det händer något. Jag var helt säker på att benet var av eller att han dragit av hälsenan.. 
Fick tag på honom och kunde lugna honom så jag fick en chans att kolla igenom benet. 
Ingenting. Några minuter senare fick han på de som ingenting så förmodligen slog han i någon nerv eller liknande men usch vad jag blev rädd. 
Timmen senare fick han köra uppletande utomhus och då plockade han in 5 föremål på löpande band innan jag bröt. Min kämpe de! 


Rappi förvånade sin matte hon med. En riktigt grym attityd och otroligt samlad i sitt sökande. 
Det märks att hon analyserar och hon är taktisk. När vi körde vid jeepen hoppade hon upp i den utan konstigheter efter att ha fått ett föremål  i nosen under tiden hon satt och väntade på att få skickas. 
Mot slutet kom jag på att hon faktiskt har ett tjänstetecken så de fick åka på sista omgången :) 
Även lillebror fick låna det! 

1 kommentar:

  1. Men usch så läskigt! Vilken tur att det gick bra ändå. Klart en blir rädd, men du verkar ha hanterat det hela bra :)

    SvaraRadera