söndag 6 maj 2012

vet inte vart jag ska börja berätta!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, börja leta efter ord som kan förklara detta läger, denna helg! Så fort jag börjar så blir jag sprallig som ett barn som sagts åt att sitta stilla. En rusch av härliga energier pumpar genom kroppen och ett leende täcker större delen av ansiktet TROTS att min Zo har en trasig tass och jag ben som inte längre fungerar. Men jag ska försöka kontrollera mig och skriva några rader utan att ta skorna och ge mig ut och springa [hur det nu ska gå med trasiga ben..] Har insett att de kommer bli flera inlägg. Bilder filmer och allt annat får inte plats i ett...

Fredagen ägnades åt att få samtliga deltagare och instruktörer på plats. 8 härliga och förväntansfulla deltagare och en otrolig härlig blandning på hundar!!! Att träffa Anna-Carin och Annika som för mig bara varit människor på bild med bloggar och mail var riktigt roligt. Att träffa Anna-Carin blir på något sätt som att man träffar en filmstjärna. Man har läst, följt och hört om henne men aldrig träffat henne och sen helt plötsligt står hon framför mig! En lite underlig känsla. Ovant. Resten av kvällen var fylld med teori, vad är drag, vilka grenar finns osv. Sidor efter sidor fylldes av anteckningar och det var verkligen ett laddat gäng som gick och la sig den kvällen [jag var nog värst av alla!].

Lägrets minsta & lägrets största! 
Lördagen startade med att alla fick testa att åka kickbike med sina hundar, inte alla som får åka kickbike första dagen & första gången man testar drag!! tilläggas ska att lägrets häftigaste och BÄSTA draghund har utan konkurrens varit lilla Kid, en dvärgpincher på 2,5kg! Sträckt lina hela tiden trots att de kanske inte hjälpte till så mycket. Go Kid!!
Zos första vända gick inte alls som jag tänkt, hon drog förvånansvärt dåligt men tänkte att det var för att det var ny plats, nytt fordon och massa hundar. Vända två som skulle ske med trehjulingen gav svar på vända ett. Helt plötsligt springer hon på TRE ben. En uppskuren trampdyna var svaret. Så sjukt tråkigt!

Tillbaka och fylla blocket med anteckningar från lektionen i grönt kort!

Tejp och sko blev lösningen för Zo inför dragpass nummer två! Ett pass som gör mig så otroligt stolt över min hhund, 2,5km canicross i full galopp [ skaplig adrenalinkick!!] med en lat & pinsamt otränad Matilda i linan och sen 2,5km med kickbike också de i full galopp. Underbara! Blev en kanonträning för oss då vi fick testa omkörningar och bli omkörda, har ju varit lite orolig för att hon inte ska sköta sig med de var inte de minsta problem. Totalfokus!  [hur de gick för resten får dom berätta själva med SAMTLIGA hundar drog!] 




Genomgång av massage och stretch + bokning av tid för mig och Zo innan jag och Jeanette somnade som två klubbade sälar i sängarna. Utpumpade!

Dagen idag började med lite teori innan det blev omkörningar och möten. Nyttig träning för alla! Återigen blev jag positivt överaskad av Zos lugn i spåren, då hade vi en Samson som gått över till drevskall bakom oss ;) Ett kort men effektivt pass helt enkelt!


Sista passet för lägret blev en TÄVLING! Då Zos tass inte var okey fick jag låna Samson. En Samson, En Matilda och en kickbike är en bra kombination. En kombination som går brutalt fort. En kombination som fyller kroppen av glädje och adrenalin. En kombination som gör att man inser hur otränad man är. En kombination som vann i klass B!
Innan hemfärd satte vi ihop Samson och Zo i spann & förare på kickbiken blev jag. Många kameror fram. Matildas sista färd måste ju filmas. Överlevde [blev ett dödsskrik första sträckan]

Nu är man laddad till MAX för att ta tag i allt vad träning heter. Innan Världsutställningen ska jag ha tappat MINST 5kg och bemästra milen. Sen tar vi nästa mål. Bara mata, kötta, allt går och hur svårt kan det vara! Blir att fria till gamla slalombacken i veckan [den lär vara min bästa ovän ett tag]! Anna-Carin är ju en grymt bra förebild när det kommer till att komma i form själv. Gillart! [trots din förkärlek till backar] 

Tusen tack alla som kom och gjorde denna helg helt galet bra! Tack Anna-Carin och Annika som ställt upp och stått ut med oss. Grymt gjort & jag hoppas att vi allihop ses snart igen! :) Tack också till Sjöhaga Pensionat som varit otroliga, en enorm service och trevligt bemötande!! 

Lägrets härliga Gäng! Millan saknas på bilden! 

Härligt med instruktörer som gillar samma färg ;) 

13 kommentarer:

  1. Rosa is da shit! Blir knappt avis på eran helg alls ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ne de förstår jag! vi har ju inte haft de minsta kul ;)

      Radera
  2. GUD vad härligt det låter!!!

    SvaraRadera
  3. Såklart tar du bilden där jag har världens grötmin ;) taggar inför nästa läger! Trääääning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry men de fanns ingen bild där ALLA var normala ;) du vet hundbilder brukar bli lite kallabalik! Haha
      Du det gör jag med! Spriiiiiiiiiiiiing!!

      Radera
  4. Tack för en sjukt rolig och lärorik helg! Hoppas det blir fler läger inom en inte alltför avlägsen framtid :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Vi ska göra vårt bästa för att få ihop ett läger innan höstmörkret kommer :)

      Radera
  5. Tack för att du tog täten i detta, det har varit en helt grym helg och jag hoppas verkligen att vi kör fler omgångar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! KLART vi kör fler omgångar!! :)

      Radera
  6. det har varit så superduper toppen bra!
    och inte så konstigt att du gjorde ett så kallat dödsskrik när du körde med 2-spann och helt plötsligt fick en lös och galen Amanda framför dej oxå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Måste be om ursäkt för att jag stavat din namn med W och inte vanligt V. Jag som redan ligger back när det kommer till ditt namn! :(
      Haha ne skyller allt på Amanda ;)

      Radera
    2. Helt lungt! jag är ganska van vid den saken ;)
      låter bra tycker jag! ;)

      Radera